Orman Genel Müdürlüğü’nün Odun Dışı Ürün ve Hizmetler Dairesi (ODÜH) Başkanlığı’nın düzenlediği toplantı Antalya’daki Pine Beach Belek Tesisi’nde yapıldı. Toplantıda ekoturizm uygulamaları, bal ormanları uygulamaları, ekosistem uygulamaları, mesire yerleri ile ilgili konular ve  karşılaşılan sorunlar hakkında sunumlar yapıldı. Toplantıya Kocaeli’den katılan Ayrı Gezegen Cam Teras İşletmecisi Volkan Alioğlu yaptığı sunumla ilgili olarak şunları söyledi. “Bölgemizde var olan mesire yerlerinden farklı düşünmekteyiz. Bir mesire yerinin restorandan ibaret olmadığını, insanların enerjilerini atabilecekleri, dinlenebilecekleri, aktivite ve rekraasyon alanları olması gerektiği kanaatindeyiz. Projemizin tamamını hayata geçirdiğimizde, bölgemizin ve Kartepe’nin gözbebeği olacağına inanmaktayız.”

Yöresel ürünler satış yerimiz var

Bölgede gelişen turizme, yapacakları özel işletmeyle katkı sağlamayı hedeflediklerini ifade eden Ayrı Gezegen Cam Teras İşletmecisi Volkan Alioğlu, “Yaklaşık 250 metrekare olan ve 105 metrekaresi uçurumda yer alan cam terasımızın özelliği, birden fazla arka plan kullanılarak fotoğraf çekilebilmeye imkan tanıyacak şekilde inşa edilmesidir. Zipline parkurumuz var bir de ona macera parkı da eklemek istiyoruz. Bölgemizde 10’dan fazla zipline var, ancak bizim farkımız adrenalin tutkunlarına hitap edecek yükseklikte olmamız olacak. Böyle bir işletmenin olmazsa olmazı kafemizi tarihi ve doğa dokumuza uygun bir şekilde inşa ettik. Restoran bölümümüzü ise, kendin pişir kendin ye olarak yapmayı planlıyoruz. İşletmemizin içinde bölgemizde yetişen birçok sebze ve meyve ile yöremize ait diğer ürünlerin sergileneceği yöresel ürünler satış yerimiz de var”, dedi.

Amfi tiyatromuz yaklaşık 300 kişilik olacak

Sahip olduğumuz coğrafyanın bizlere sunmuş olduğu güzellikleri ortaya çıkarmak için çalışıyoruz diyen Ayrı Gezegen Cam Teras İşletmecisi Volkan Alioğlu, “Alanımızın hemen yanıbaşında bulunan dereden yukarıya doğru yürüyüş yaparak, muhteşem ve gizemli doğayı seyredebilirsiniz. Doğanın içinde ATV motorlarıyla bilinçli bir şekilde gezilebilir. Muhteşem doğamızın içinde at ve deve safari yapılabilir. Mesire yerimiz içinde yapmayı planladığımız amfi tiyatromuz yaklaşık 300 kişilik olacak. Buradaki amacımız doğa içinde sanatsal  bir aktiviteler organize etmek olacak. Örneğin sokak sanatçılarını konuk edebiliriz, çocuk veya yetişkinler için tiyatro oyunlarının sergilenmesini sağlayabiliriz. Çocuklar için ayrıca bir oyun parkı yapmayı planlıyoruz”, şeklinde konuştu.

Hayallerimizin peşinden gidiyoruz

Bölgeye gelen yerli yabancı turist sayısını artırmak, Kartepe’nin  tanıtımına hizmet etmek için yola çıktıklarını söyleyen Ayrı Gezegen Cam Teras İşletmecisi Volkan Alioğlu, sözlerini şöyle tamamladı. “Çatal Kaya adını alan 2 ayrı kayadan oluşan alanımızda kayadan kayaya 325 metre asma köprü yapmayı düşünüyoruz. Eğer başarabilirsek bu köprü dünyanın en büyük 2. asma cam köprüsü ünvanının sahibi olacak. Ayrıca Türkiye’de ve dünyada farklı şekillerde yüzlerce bungee (roy) jumping yapılıyor. Mesire alanımız buna müsait olduğu için, bu aktivitenin burada çok ilgi çekeceğini düşünüyoruz. 185 metreden vadiye doğru atlamanın adrenalin tutkunlarına yeni bir soluk getireceğine inanıyoruz. Bu projede bizlere destek olan Orman Genel Müdürlüğü’ne ve Sakarya Bölge Müdürlüğü’ne teşekkürlerimizi sunuyoruz. Hayal kurmaktan öte bir yol var. O da hayalinizin peşinden gitmek. Biz de onu yapıyoruz.”